Wizerunek Portugalii promowany przez biura podróży w Polsce. Analiza wizualna stron internetowych z oferty na 2020 rok

master
dc.abstract.enThe subject of the thesis are pictures from Portugal posted on the websites of the three most important travel agencies in Poland. The purpose of the analysis is to determine what image of the country is created through these photos, as well as whether and how selected companies convey knowledge about Portuguese culture. The method of visual content analysis was used in the study. Author described and interpreted the pictures accompanying the online offer of trips to Portugal for 2020. It was found that the image of the country created by the companies differs depending on the target customer. In the case of leisure trips, it is promoted as a sunny and exotic place, while in the offers of touring trips there are more references to culture, history and tradition. It was also noted the difference between the way of promoting the offer by Polish travel agencies - Itaka and Rainbow, and the foreign company TUI, with a branch in Poland.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy są zdjęcia z Portugalii umieszczone na stronach internetowych trzech najważniejszych biur podróży w Polsce. Celem ich analizy jest sprawdzenie jaki wizerunek tego kraju jest poprzez nie kreowany oraz czy i w jaki sposób wybrane firmy turystyczne przekazują wiedzę na temat kultury portugalskiej. W badaniu wykorzystano metodę analizy treści wizualnych. Opisano i zinterpretowano fotografie towarzyszące internetowej ofercie wycieczek do Portugalii na rok 2020. Stwierdzono, że kreowany przez biura obraz tego kraju różni się w zależności od docelowego klienta. W przypadku wycieczek wypoczynkowych promowany jest jako słoneczne i egzotyczne miejsce, natomiast w ofertach wycieczek objazdowych pojawia się więcej nawiązań do kultury, historii i tradycji. Zauważono również różnicę między sposobem promowania oferty przez polskie biura podróży – Itaką i Rainbow, a zagraniczną firmą TUI, posiadającą w Polsce swój oddział.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWiącek, Elżbieta - 132604 pl
dc.contributor.authorRudzińska, Olgapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerBanaszkiewicz, Magdalenapl
dc.contributor.reviewerWiącek, Elżbieta - 132604 pl
dc.date.accessioned2020-10-25T23:12:54Z
dc.date.available2020-10-25T23:12:54Z
dc.date.submitted2020-10-15pl
dc.fieldofstudyrelacje międzykulturowepl
dc.identifier.apddiploma-145517-176596pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/251269
dc.languagepolpl
dc.subject.enPortugal, Portuguese culture, touristic, marketing in touristic, travel agencies, visual content analysis, image of the placepl
dc.subject.plPortugalia, kultura portugalska, turystyka, marketing w turystyce, biura podróży, analiza treści wizualnych, wizerunek miejscapl
dc.titleWizerunek Portugalii promowany przez biura podróży w Polsce. Analiza wizualna stron internetowych z oferty na 2020 rokpl
dc.title.alternativeThe image of Portugal promoted by travel agencies in Poland. Visual analysis of websites from the 2020 offerpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the thesis are pictures from Portugal posted on the websites of the three most important travel agencies in Poland. The purpose of the analysis is to determine what image of the country is created through these photos, as well as whether and how selected companies convey knowledge about Portuguese culture. The method of visual content analysis was used in the study. Author described and interpreted the pictures accompanying the online offer of trips to Portugal for 2020. It was found that the image of the country created by the companies differs depending on the target customer. In the case of leisure trips, it is promoted as a sunny and exotic place, while in the offers of touring trips there are more references to culture, history and tradition. It was also noted the difference between the way of promoting the offer by Polish travel agencies - Itaka and Rainbow, and the foreign company TUI, with a branch in Poland.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem pracy są zdjęcia z Portugalii umieszczone na stronach internetowych trzech najważniejszych biur podróży w Polsce. Celem ich analizy jest sprawdzenie jaki wizerunek tego kraju jest poprzez nie kreowany oraz czy i w jaki sposób wybrane firmy turystyczne przekazują wiedzę na temat kultury portugalskiej. W badaniu wykorzystano metodę analizy treści wizualnych. Opisano i zinterpretowano fotografie towarzyszące internetowej ofercie wycieczek do Portugalii na rok 2020. Stwierdzono, że kreowany przez biura obraz tego kraju różni się w zależności od docelowego klienta. W przypadku wycieczek wypoczynkowych promowany jest jako słoneczne i egzotyczne miejsce, natomiast w ofertach wycieczek objazdowych pojawia się więcej nawiązań do kultury, historii i tradycji. Zauważono również różnicę między sposobem promowania oferty przez polskie biura podróży – Itaką i Rainbow, a zagraniczną firmą TUI, posiadającą w Polsce swój oddział.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wiącek, Elżbieta - 132604
dc.contributor.authorpl
Rudzińska, Olga
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Banaszkiewicz, Magdalena
dc.contributor.reviewerpl
Wiącek, Elżbieta - 132604
dc.date.accessioned
2020-10-25T23:12:54Z
dc.date.available
2020-10-25T23:12:54Z
dc.date.submittedpl
2020-10-15
dc.fieldofstudypl
relacje międzykulturowe
dc.identifier.apdpl
diploma-145517-176596
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/251269
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Portugal, Portuguese culture, touristic, marketing in touristic, travel agencies, visual content analysis, image of the place
dc.subject.plpl
Portugalia, kultura portugalska, turystyka, marketing w turystyce, biura podróży, analiza treści wizualnych, wizerunek miejsca
dc.titlepl
Wizerunek Portugalii promowany przez biura podróży w Polsce. Analiza wizualna stron internetowych z oferty na 2020 rok
dc.title.alternativepl
The image of Portugal promoted by travel agencies in Poland. Visual analysis of websites from the 2020 offer
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
19
Views per month
Views per city
Krakow
9
Lodz
3
Wroclaw
3
Dublin
1
Poznan
1
Skawina
1

No access

No Thumbnail Available