eTwinning Telecollaboration Projects: Problems and Possible Solutions

master
dc.abstract.enThis thesis presents the concept of telecollaboration in educational context in the shape of telecollaboration projects. It points to a big number of benefits they bring to their participants, both students and teachers. There are a few online platforms offering help in organization of such projects; this paper, however, focuses on the one called eTwinning, only touching upon others.The instrumental case study described in this thesis presents two groups of Polish students and their teachers taking part in the telecollaboration projects. Both groups used eTwinning platform to find partnering groups willing to collaborate with them. They agreed to share their experience at different stages of the projects. Not only did they answer questions in the interviews at the beginning of the projects and when they were over, but also allowed me to use the samples of their conversations with their partners which were extremely helpful in spotting any possible linguistic problems. Additionally, the students and the teachers agreed to tell me about the problems they encountered during the project and how they dealt with them, which was the main focus of this paper.The results of the study helped me create a list of problems which are likely to be faced by participants of any telecollaboration project. I also offered possible solutions to avoid or resolve these issues based on the opinions of the teachers who took part in the study and on the literature on the subject. This paper may serve as a guide for teachers willing to engage in a similar endeavour in the future and will, hopefully, facilitate the whole process for them.pl
dc.abstract.plGłównym celem pracy było zaprezentowanie pojęcia telekolaboracji przedstawionego w kontekście edukacyjnym w postaci projektów telekolaboracyjnych. Ukazane są w niej wielorakie korzyści płynące z udziału w nich, zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli. Obecnie istnieje kilka platform oferujących pomoc w organizacji projektów tego typu. W pracy tej skupię się jednak na platformie eTwinning, o innych jedynie wspominając. Instrumentalne studium przypadku tu przedstawione opisuje dwie grupy polskich uczniów oraz ich nauczycieli biorących udział w projekcie telekolaboracyjnym. Obie grupy znalazły partnerów do współpracy za pomocą platformy eTwinning. Uczestnicy badania zgodzili się podzielić swoimi doświadczeniami na różnych etapach trwania projektu. Odpowiedzieli oni na pytania w wywiadach przeprowadzonych zarówno na początku przedsięwzięcia, jak i po jego zakończeniu. Udostępnili mi oni również fragmenty swych rozmów z partnerami w projekcie, co okazało się niezwykle pomocne w rozpoznaniu występujących problemów językowych. Co więcej, uczniowie i nauczyciele zgodzili się opowiedzieć mi o problemach, jakie napotkali podczas trwania projektów oraz jak je rozwiązali, co było głónym punktem mojego zainteresowania w przeprowadzonym badaniu.Wyniki badania pomogły mi stworzyć listę problemów, które mogą być napotkane przez uczestników projektów telekolaboracyjnych. Bazując na wypowiedziach nauczycieli biorących udział w przeprowadzonym przeze mnie badaniu oraz na literaturze opisującej ten temat zaproponowałam również możliwe rozwiązania tych problemów, bądź sposoby, by ich uniknąć. Praca ta może służyć jako poradnik dla nauczycieli chętnych wziąć udział w podobnym przedsięwzięciu w przyszłości oraz może ułatwić im proces jego organizacji.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKleban, Marcin - 185600 pl
dc.contributor.authorKnigawka, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerKusiak-Pisowacka, Monika - 129792 pl
dc.contributor.reviewerKleban, Marcin - 185600 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T12:09:08Z
dc.date.available2020-07-27T12:09:08Z
dc.date.submitted2017-10-26pl
dc.fieldofstudyfilologia angielskapl
dc.identifier.apddiploma-119604-164597pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224588
dc.languageengpl
dc.subject.enTelecollaboration, Telecollaboration projects, eTwinningpl
dc.subject.plTelekolaboracja, Projekty telekolaboracyjne, Projekty we współpracy na odległość, eTwinningpl
dc.titleeTwinning Telecollaboration Projects: Problems and Possible Solutionspl
dc.title.alternativeProjekty eTwinningowe we współpracy na odległość: problemy i proponowane rozwiązaniapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis presents the concept of telecollaboration in educational context in the shape of telecollaboration projects. It points to a big number of benefits they bring to their participants, both students and teachers. There are a few online platforms offering help in organization of such projects; this paper, however, focuses on the one called eTwinning, only touching upon others.The instrumental case study described in this thesis presents two groups of Polish students and their teachers taking part in the telecollaboration projects. Both groups used eTwinning platform to find partnering groups willing to collaborate with them. They agreed to share their experience at different stages of the projects. Not only did they answer questions in the interviews at the beginning of the projects and when they were over, but also allowed me to use the samples of their conversations with their partners which were extremely helpful in spotting any possible linguistic problems. Additionally, the students and the teachers agreed to tell me about the problems they encountered during the project and how they dealt with them, which was the main focus of this paper.The results of the study helped me create a list of problems which are likely to be faced by participants of any telecollaboration project. I also offered possible solutions to avoid or resolve these issues based on the opinions of the teachers who took part in the study and on the literature on the subject. This paper may serve as a guide for teachers willing to engage in a similar endeavour in the future and will, hopefully, facilitate the whole process for them.
dc.abstract.plpl
Głównym celem pracy było zaprezentowanie pojęcia telekolaboracji przedstawionego w kontekście edukacyjnym w postaci projektów telekolaboracyjnych. Ukazane są w niej wielorakie korzyści płynące z udziału w nich, zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli. Obecnie istnieje kilka platform oferujących pomoc w organizacji projektów tego typu. W pracy tej skupię się jednak na platformie eTwinning, o innych jedynie wspominając. Instrumentalne studium przypadku tu przedstawione opisuje dwie grupy polskich uczniów oraz ich nauczycieli biorących udział w projekcie telekolaboracyjnym. Obie grupy znalazły partnerów do współpracy za pomocą platformy eTwinning. Uczestnicy badania zgodzili się podzielić swoimi doświadczeniami na różnych etapach trwania projektu. Odpowiedzieli oni na pytania w wywiadach przeprowadzonych zarówno na początku przedsięwzięcia, jak i po jego zakończeniu. Udostępnili mi oni również fragmenty swych rozmów z partnerami w projekcie, co okazało się niezwykle pomocne w rozpoznaniu występujących problemów językowych. Co więcej, uczniowie i nauczyciele zgodzili się opowiedzieć mi o problemach, jakie napotkali podczas trwania projektów oraz jak je rozwiązali, co było głónym punktem mojego zainteresowania w przeprowadzonym badaniu.Wyniki badania pomogły mi stworzyć listę problemów, które mogą być napotkane przez uczestników projektów telekolaboracyjnych. Bazując na wypowiedziach nauczycieli biorących udział w przeprowadzonym przeze mnie badaniu oraz na literaturze opisującej ten temat zaproponowałam również możliwe rozwiązania tych problemów, bądź sposoby, by ich uniknąć. Praca ta może służyć jako poradnik dla nauczycieli chętnych wziąć udział w podobnym przedsięwzięciu w przyszłości oraz może ułatwić im proces jego organizacji.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kleban, Marcin - 185600
dc.contributor.authorpl
Knigawka, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Kusiak-Pisowacka, Monika - 129792
dc.contributor.reviewerpl
Kleban, Marcin - 185600
dc.date.accessioned
2020-07-27T12:09:08Z
dc.date.available
2020-07-27T12:09:08Z
dc.date.submittedpl
2017-10-26
dc.fieldofstudypl
filologia angielska
dc.identifier.apdpl
diploma-119604-164597
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224588
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
Telecollaboration, Telecollaboration projects, eTwinning
dc.subject.plpl
Telekolaboracja, Projekty telekolaboracyjne, Projekty we współpracy na odległość, eTwinning
dc.titlepl
eTwinning Telecollaboration Projects: Problems and Possible Solutions
dc.title.alternativepl
Projekty eTwinningowe we współpracy na odległość: problemy i proponowane rozwiązania
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
10
Views per month
Views per city
Athens
2
Vienna
2
Wroclaw
2
Amman
1
Dublin
1
Poznan
1

No access

No Thumbnail Available