Kreowanie medialnego wizerunku Janusza Palikota

master
dc.abstract.enPaper examines the role that media play in shaping the public image of Janusz Palikot. The author analyzed the weekly opinion magazines, such as „Newsweeek”, „Polityka”, „Wprost” issued in 2011 and 2012. The first chapter defines the notion of 'public relations', especially in the context of politics and political related issues, as well as the key concepts of political marketing. In addition to that, the relations between the politics and the media and their impact on the image creation were presented and analyzed. The paper aimed to present also the semantic demarcation on the ideas of 'propaganda' and 'public relations'. Further on, the author examines the notion of 'populism', taking into account the difference between 'democracy' and 'populism' itself. Through the conducted research, it has been shown that politican image creation is situated between the fields of politics and public relations. The second chapter presents Janusz Palikot's biography. The author describes his characteristics as a politician and introduces his political party and its ideological background. The chapter is illustrated with various Janusz Palikot's photographies, related to his professional and private life. The third chapter is a summary of Janusz Palikot's activities as a leader of the political party. The author analyzed various public opinion research centres reports on topics such as: level of trust given to the politicans by the society or the politicians public image. The fourth chapter presentes the results of an emipirical research conducted by the author, using the quantitative method of analyses of the opinion magazines content (magazines mentioned above), according to the optimized script with the thematic key categories.pl
dc.abstract.plPraca bada jaką rolą pełnią media w kreowaniu medialnego wizerunku Janusza Palikota. Autorka poddała analizie tygodniki opiniotwórcze „Newsweek”, „Polityka”, „Wprost” za rok 2011 i 2012. Pierwszy rozdział poświęcony został próbie wyjaśnienia, czym jest public reltions – z wyróżnieniem czym jest public relations w polityce. Autorka rozpatrzyła kluczowe założenia marketingu politycznego. Ponadto, poddano analizie powiązanie mediów i polityki w kreowaniu wizerunku. Pokazano, że propaganda nie ma nic wspólnego z public relations. Autorka przybliżyła czym jest populizm, z uwzględnieniem różnic między demokracją a populizmem. Wykazano, że kreowanie wizerunku polityka lokalizuje się na granicy polityki oraz public relations.W drugim rozdziale znajdziemy biogram Janusza Palikota. Autorka opisała sylwetkę polityka oraz ugrupowanie w parlamencie. Temu rozdziałowi towarzyszą zdjęcia, prezentujące Janusza Palikota w różnych sytuacjach, w towarzystwie, zarówno osób ze środowiska politycznego, jak i życia prywatnego.W trzecim rozdziale poznajemy Janusza Palikota jako lidera partii politycznej. Autorka dokonała analizy poszczególnych raportów z badań opinii publicznej dotyczących zaufania respondentów do działaczy polskiej sceny politycznej w wybranych okresach.W czwartym rozdziale autorka dokonała charakterystyki ilościowej materiału zbadanego w tygodnikach „Newsweek”, ‘Polityka”, „Wprost”. Przed podjęciem badania został sporządzony klucz kategoryzacyjny, na podstawie którego autorka pracy przeprowadziła analizę.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSasińska-Klas, Teresa - 131806 pl
dc.contributor.authorSzewczyk, Edytapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.contributor.reviewerSasińska-Klas, Teresa - 131806 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T20:54:50Z
dc.date.available2020-07-24T20:54:50Z
dc.date.submitted2013-10-03pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-82550-150350pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192064
dc.languagepolpl
dc.subject.enCreating media imagepl
dc.subject.plkreowanie medialnego wizerunkupl
dc.titleKreowanie medialnego wizerunku Janusza Palikotapl
dc.title.alternativeCreating media image Janusz Palikotpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Paper examines the role that media play in shaping the public image of Janusz Palikot. The author analyzed the weekly opinion magazines, such as „Newsweeek”, „Polityka”, „Wprost” issued in 2011 and 2012. The first chapter defines the notion of 'public relations', especially in the context of politics and political related issues, as well as the key concepts of political marketing. In addition to that, the relations between the politics and the media and their impact on the image creation were presented and analyzed. The paper aimed to present also the semantic demarcation on the ideas of 'propaganda' and 'public relations'. Further on, the author examines the notion of 'populism', taking into account the difference between 'democracy' and 'populism' itself. Through the conducted research, it has been shown that politican image creation is situated between the fields of politics and public relations. The second chapter presents Janusz Palikot's biography. The author describes his characteristics as a politician and introduces his political party and its ideological background. The chapter is illustrated with various Janusz Palikot's photographies, related to his professional and private life. The third chapter is a summary of Janusz Palikot's activities as a leader of the political party. The author analyzed various public opinion research centres reports on topics such as: level of trust given to the politicans by the society or the politicians public image. The fourth chapter presentes the results of an emipirical research conducted by the author, using the quantitative method of analyses of the opinion magazines content (magazines mentioned above), according to the optimized script with the thematic key categories.
dc.abstract.plpl
Praca bada jaką rolą pełnią media w kreowaniu medialnego wizerunku Janusza Palikota. Autorka poddała analizie tygodniki opiniotwórcze „Newsweek”, „Polityka”, „Wprost” za rok 2011 i 2012. Pierwszy rozdział poświęcony został próbie wyjaśnienia, czym jest public reltions – z wyróżnieniem czym jest public relations w polityce. Autorka rozpatrzyła kluczowe założenia marketingu politycznego. Ponadto, poddano analizie powiązanie mediów i polityki w kreowaniu wizerunku. Pokazano, że propaganda nie ma nic wspólnego z public relations. Autorka przybliżyła czym jest populizm, z uwzględnieniem różnic między demokracją a populizmem. Wykazano, że kreowanie wizerunku polityka lokalizuje się na granicy polityki oraz public relations.W drugim rozdziale znajdziemy biogram Janusza Palikota. Autorka opisała sylwetkę polityka oraz ugrupowanie w parlamencie. Temu rozdziałowi towarzyszą zdjęcia, prezentujące Janusza Palikota w różnych sytuacjach, w towarzystwie, zarówno osób ze środowiska politycznego, jak i życia prywatnego.W trzecim rozdziale poznajemy Janusza Palikota jako lidera partii politycznej. Autorka dokonała analizy poszczególnych raportów z badań opinii publicznej dotyczących zaufania respondentów do działaczy polskiej sceny politycznej w wybranych okresach.W czwartym rozdziale autorka dokonała charakterystyki ilościowej materiału zbadanego w tygodnikach „Newsweek”, ‘Polityka”, „Wprost”. Przed podjęciem badania został sporządzony klucz kategoryzacyjny, na podstawie którego autorka pracy przeprowadziła analizę.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sasińska-Klas, Teresa - 131806
dc.contributor.authorpl
Szewczyk, Edyta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.contributor.reviewerpl
Sasińska-Klas, Teresa - 131806
dc.date.accessioned
2020-07-24T20:54:50Z
dc.date.available
2020-07-24T20:54:50Z
dc.date.submittedpl
2013-10-03
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-82550-150350
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192064
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Creating media image
dc.subject.plpl
kreowanie medialnego wizerunku
dc.titlepl
Kreowanie medialnego wizerunku Janusza Palikota
dc.title.alternativepl
Creating media image Janusz Palikot
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
22
Views per month
Views per city
Dortmund
3
Krakow
3
Wroclaw
3
Dublin
2
Warsaw
2
Bialystok
1
Gdansk
1
Lodz
1
Lublin
1
Opole
1

No access

No Thumbnail Available