Konwergencja mediów w procesie promocji w Chinach i w Polsce na przykładzie wybranych firm

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis is to identify similarities and differences between China and Poland in terms of media convergence in the process of promotion. By analysing the promotional activities and strategies of two selected Chinese companies (Xiaomi and Pechoin) and two Polish companies (Polkomtel and Ziaja), typical characteristics of both countries in terms of media convergence were obtained. Conclusions drawn from the comparative analysis can contribute to a better mutual understanding between the two countries on a social, economic and cultural level and help companies or media and marketing specialists to learn more about the Polish and Chinese markets.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest rozpoznanie podobieństw i różnic między Chinami a Polską w zakresie konwergencji mediów w procesie promocji. Analizując działania i strategie promocyjne dwóch wybranych chińskich firm (Xiaomi i Pechoin) oraz dwóch polskich firm (Polkomtel i Ziaja), uzyskano typowe cechy obu krajów w zakresie konwergencji mediów. Wnioski wyciągnięte z analizy porównawczej mogą przyczyniać się do lepszego wzajemnego zrozumienia między dwoma krajami na poziomie społecznym, gospodarczym i kulturowym oraz pomagać firmom lub specjalistom w dziedzinie mediów i marketingu w poznaniu rynku polskiego i chińskiego.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.contributor.authorWang, Zeyupl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.contributor.reviewerNowina Konopka, Mariapl
dc.date.accessioned2023-09-08T21:35:14Z
dc.date.available2023-09-08T21:35:14Z
dc.date.submitted2023-09-08pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-165725-299589pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/318543
dc.languagepolpl
dc.subject.enmedia convergence, promotion, media system in China, media system in Poland, comparisonpl
dc.subject.plkonwergencja mediów, promocja, system medialny w Chinach, system medialny w Polsce, porównaniepl
dc.titleKonwergencja mediów w procesie promocji w Chinach i w Polsce na przykładzie wybranych firmpl
dc.title.alternativeMedia convergence in the process of promotion in China and Poland on the example of selected companiespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis is to identify similarities and differences between China and Poland in terms of media convergence in the process of promotion. By analysing the promotional activities and strategies of two selected Chinese companies (Xiaomi and Pechoin) and two Polish companies (Polkomtel and Ziaja), typical characteristics of both countries in terms of media convergence were obtained. Conclusions drawn from the comparative analysis can contribute to a better mutual understanding between the two countries on a social, economic and cultural level and help companies or media and marketing specialists to learn more about the Polish and Chinese markets.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest rozpoznanie podobieństw i różnic między Chinami a Polską w zakresie konwergencji mediów w procesie promocji. Analizując działania i strategie promocyjne dwóch wybranych chińskich firm (Xiaomi i Pechoin) oraz dwóch polskich firm (Polkomtel i Ziaja), uzyskano typowe cechy obu krajów w zakresie konwergencji mediów. Wnioski wyciągnięte z analizy porównawczej mogą przyczyniać się do lepszego wzajemnego zrozumienia między dwoma krajami na poziomie społecznym, gospodarczym i kulturowym oraz pomagać firmom lub specjalistom w dziedzinie mediów i marketingu w poznaniu rynku polskiego i chińskiego.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.contributor.authorpl
Wang, Zeyu
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.contributor.reviewerpl
Nowina Konopka, Maria
dc.date.accessioned
2023-09-08T21:35:14Z
dc.date.available
2023-09-08T21:35:14Z
dc.date.submittedpl
2023-09-08
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-165725-299589
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/318543
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
media convergence, promotion, media system in China, media system in Poland, comparison
dc.subject.plpl
konwergencja mediów, promocja, system medialny w Chinach, system medialny w Polsce, porównanie
dc.titlepl
Konwergencja mediów w procesie promocji w Chinach i w Polsce na przykładzie wybranych firm
dc.title.alternativepl
Media convergence in the process of promotion in China and Poland on the example of selected companies
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
1
Views per month

No access

No Thumbnail Available
Collections