Korzystanie z Facebooka a wsparcie społeczne i nieśmiałość w grupie studentów

master
dc.abstract.enThis paper investigated the way students use social networking site Facebook and its relation with certain features of their social functioning, especially perceived social support, shyness and social anxiety. The using of Facebook was considered both as a quantitative characteristics of personal account and as a way in which each person interacts during being logged on. Also the motivation for having an account on Facebook and possible reasons for not being a part of Facebook community was investigated. The research was conducted on the 152 students. Correlation analysis revealed connections between some characteristics of using Facebook and social functioning. However, these correlation was weak, so it is hard to make some unambiguous statements. Implications for the future researches are discussed.pl
dc.abstract.plW poniższej pracy zostały przedstawione wyniki badań, stanowiących próbę odpowiedzi na pytanie w jaki sposób studenci korzystają z serwisu społecznościowego Facebook, a także czy korzystanie z niego wiąże się z ich funkcjonowaniem społecznym, a w szczególności ze spostrzeganym wsparciem społecznym, nieśmiałością oraz lękiem społecznym. Korzystanie z Facebooka zostało rozpatrzone zarówno pod względem ilościowych charakterystyk konta danej osoby, jak i aktywności dokonywanych podczas bycia zalogowanym. Zbadano również motywy dla których studenci korzystają z Facebooka oraz możliwe przyczyny rezygnacji z posiadania w nim konta. W badaniu wzięło udział 152 studentów. Wykryto związki pomiędzy niektórymi charakterystykami korzystania z Facebooka a funkcjonowaniem społecznym, jednakże odnotowane korelacje pomiędzy zmiennymi były słabe, co uniemożliwia podanie jednoznacznych wniosków. Przedstawione wyniki i uzyskane dane, mogą stanowić materiał wstępny do dalszej analizy funkcjonowania studentów w serwisach społecznościowych.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŁosiak, Władysław - 130102 pl
dc.contributor.authorŻmuda, Mariapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerSzmigielska-Siuta, Barbara - 132242 pl
dc.contributor.reviewerŁosiak, Władysław - 130102 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T10:54:15Z
dc.date.available2020-07-24T10:54:15Z
dc.date.submitted2012-09-26pl
dc.fieldofstudypsychologiapl
dc.identifier.apddiploma-69627-78793pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182778
dc.languagepolpl
dc.subject.enFacebook social support shyness social anxiety studentspl
dc.subject.plFacebook wsparcie społeczne nieśmiałość lęk społeczny studencipl
dc.titleKorzystanie z Facebooka a wsparcie społeczne i nieśmiałość w grupie studentówpl
dc.title.alternativeUsing Facebook, social support and shyness in the students' grouppl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper investigated the way students use social networking site Facebook and its relation with certain features of their social functioning, especially perceived social support, shyness and social anxiety. The using of Facebook was considered both as a quantitative characteristics of personal account and as a way in which each person interacts during being logged on. Also the motivation for having an account on Facebook and possible reasons for not being a part of Facebook community was investigated. The research was conducted on the 152 students. Correlation analysis revealed connections between some characteristics of using Facebook and social functioning. However, these correlation was weak, so it is hard to make some unambiguous statements. Implications for the future researches are discussed.
dc.abstract.plpl
W poniższej pracy zostały przedstawione wyniki badań, stanowiących próbę odpowiedzi na pytanie w jaki sposób studenci korzystają z serwisu społecznościowego Facebook, a także czy korzystanie z niego wiąże się z ich funkcjonowaniem społecznym, a w szczególności ze spostrzeganym wsparciem społecznym, nieśmiałością oraz lękiem społecznym. Korzystanie z Facebooka zostało rozpatrzone zarówno pod względem ilościowych charakterystyk konta danej osoby, jak i aktywności dokonywanych podczas bycia zalogowanym. Zbadano również motywy dla których studenci korzystają z Facebooka oraz możliwe przyczyny rezygnacji z posiadania w nim konta. W badaniu wzięło udział 152 studentów. Wykryto związki pomiędzy niektórymi charakterystykami korzystania z Facebooka a funkcjonowaniem społecznym, jednakże odnotowane korelacje pomiędzy zmiennymi były słabe, co uniemożliwia podanie jednoznacznych wniosków. Przedstawione wyniki i uzyskane dane, mogą stanowić materiał wstępny do dalszej analizy funkcjonowania studentów w serwisach społecznościowych.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Łosiak, Władysław - 130102
dc.contributor.authorpl
Żmuda, Maria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Szmigielska-Siuta, Barbara - 132242
dc.contributor.reviewerpl
Łosiak, Władysław - 130102
dc.date.accessioned
2020-07-24T10:54:15Z
dc.date.available
2020-07-24T10:54:15Z
dc.date.submittedpl
2012-09-26
dc.fieldofstudypl
psychologia
dc.identifier.apdpl
diploma-69627-78793
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182778
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Facebook social support shyness social anxiety students
dc.subject.plpl
Facebook wsparcie społeczne nieśmiałość lęk społeczny studenci
dc.titlepl
Korzystanie z Facebooka a wsparcie społeczne i nieśmiałość w grupie studentów
dc.title.alternativepl
Using Facebook, social support and shyness in the students' group
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
25
Views per month
Views per city
Wroclaw
6
Warsaw
4
Jazowsko
3
Amsterdam
2
Dublin
2
Katowice
2
Bydgoszcz
1
Krakow
1
Nowe
1
Radom
1

No access

No Thumbnail Available