Zastosowanie modelu n-gramowego do podejmowania decyzji w grach komputerowych

licenciate
dc.abstract.enThe main aspect of this Bachelor Thesis is to apply an n-gram model in order to determine the best decision in computer games. The “RPS Game”, based on "Rock, paper, scissors" game rules, has been created to examine how the algorithm will behave in this field. The thesis shows the history of the n-gram model and in which situations it is used. The main aspect of a decision-making in “RPS Game” was the implemented n-gram model. Finally, the conclusions about the correctness of taken decisions based on the n-gram model were described.pl
dc.abstract.plTematem niniejszej pracy licencjackiej jest zastosowanie modelu n-gramowego do podejmowania decyzji w grach komputerowych. Aby przetestować działanie algorytmu w grach komputerowych, stworzona została komputerowa wersja gry „Papier, kamień, nożyce” pod nazwą "RPS Game". W niniejszej pracy przedstawiony został model n-gramowy, jego historia i zastosowania. Zaimplementowany algorytm modelu n-gramowego posłużył za bazową część podejmowania decyzji w grze „Papier, kamień, nożyce”. W pracy przedstawione zostały wnioski dotyczące poprawności dokonywanych przez algorytm przewidywań kolejnego ruchu gracza.pl
dc.affiliationWydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanejpl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorGrzesiak-Kopeć, Katarzyna - 102580 pl
dc.contributor.authorWróbel, Adrianpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFAISpl
dc.contributor.reviewerGrzesiak-Kopeć, Katarzyna - 102580 pl
dc.contributor.reviewerPaszyńska, Anna - 160672 pl
dc.date.accessioned2020-10-20T18:18:17Z
dc.date.available2020-10-20T18:18:17Z
dc.date.submitted2017-10-24pl
dc.fieldofstudyinformatykapl
dc.identifier.apddiploma-119460-197383pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/248505
dc.languagepolpl
dc.subject.enn-gram model, computer games, decision makingpl
dc.subject.plmodel n-gramowy, gry komputerowe, podejmowanie decyzjipl
dc.titleZastosowanie modelu n-gramowego do podejmowania decyzji w grach komputerowychpl
dc.title.alternativeApplication of an n-gram model in order to determine the best decision in computer gamespl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main aspect of this Bachelor Thesis is to apply an n-gram model in order to determine the best decision in computer games. The “RPS Game”, based on "Rock, paper, scissors" game rules, has been created to examine how the algorithm will behave in this field. The thesis shows the history of the n-gram model and in which situations it is used. The main aspect of a decision-making in “RPS Game” was the implemented n-gram model. Finally, the conclusions about the correctness of taken decisions based on the n-gram model were described.
dc.abstract.plpl
Tematem niniejszej pracy licencjackiej jest zastosowanie modelu n-gramowego do podejmowania decyzji w grach komputerowych. Aby przetestować działanie algorytmu w grach komputerowych, stworzona została komputerowa wersja gry „Papier, kamień, nożyce” pod nazwą "RPS Game". W niniejszej pracy przedstawiony został model n-gramowy, jego historia i zastosowania. Zaimplementowany algorytm modelu n-gramowego posłużył za bazową część podejmowania decyzji w grze „Papier, kamień, nożyce”. W pracy przedstawione zostały wnioski dotyczące poprawności dokonywanych przez algorytm przewidywań kolejnego ruchu gracza.
dc.affiliationpl
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Grzesiak-Kopeć, Katarzyna - 102580
dc.contributor.authorpl
Wróbel, Adrian
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFAIS
dc.contributor.reviewerpl
Grzesiak-Kopeć, Katarzyna - 102580
dc.contributor.reviewerpl
Paszyńska, Anna - 160672
dc.date.accessioned
2020-10-20T18:18:17Z
dc.date.available
2020-10-20T18:18:17Z
dc.date.submittedpl
2017-10-24
dc.fieldofstudypl
informatyka
dc.identifier.apdpl
diploma-119460-197383
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/248505
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
n-gram model, computer games, decision making
dc.subject.plpl
model n-gramowy, gry komputerowe, podejmowanie decyzji
dc.titlepl
Zastosowanie modelu n-gramowego do podejmowania decyzji w grach komputerowych
dc.title.alternativepl
Application of an n-gram model in order to determine the best decision in computer games
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
11
Views per month
Views per city
Dublin
2
Kielpino Gorne
2
Wroclaw
2
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available