Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rozpoznanie i rozumienie przez dzieci w późnym dzieciństwie reklam typu lokowanie produktu
Recognising and understanding product placement by children in their late childhood
lokowanie produktu, reklama, dzieci, teorie umysłu, rozpoznawanie reklamy, rozumienie intencji reklamy
product placement, advertising, children, theory of mind, recognizing advertising, understanding the intentions of advertising
Celem niniejszego badania było sprawdzenie, czy dzieci w wieku siedmiu i dziewięciu lat rozpoznają niestandardową formę reklamy typu lokowanie produktu oraz czy wykazują rozumienie jej intencji. Dodatkowo badano, jakie zachodzą związki pomiędzy rozpoznawaniem i rozumieniem reklamy a zdolnością dzieci do podejmowania perspektywy społeczno-poznawczej.W badaniu wzięło udział 49 dzieci w wieku 7 i 9 lat. Potwierdzono, że dziewięcioletnie dzieci lepiej rozpoznają reklamę typu lokowanie produktu od dzieci siedmioletnich. Forma audiowizualna reklamy jest lepiej rozpoznawana od formy wizualnej. Dzieci starsze wykazują lepsze rozumienie intencji lokowania produktu, mierzone metodą werbalną, natomiast przy metodzie niewerbalnej nie zauważono różnic między grupami. Nie wykazano zależności między rozumieniem intencji reklamy a zdolnością dzieci do podejmowania perspektywy społeczno-poznawczej ani między rozpoznawaniem lokowania produktu a rozumieniem intencji tego typu reklamy.
The aim of this study was to examine whether children aged seven and nine years to recognize the form of a custom ad type, product placement, and whether they show understanding of its intentions. Additionally, we studied, occurring relationship between recognition and understanding of advertising and the ability of children to undertake a socio-cognitive.The study involved 49 children aged 7 and 9 years old. It was confirmed that nine years old children better recognize the type of advertising, product placement of seven years old children. Form of audiovisual advertising is better recognized for visual form. Older children have a better understanding of the intentions of product placement, as measured by verbal, whereas the method of non-verbal no differences were noted between the groups. There were no relationship between the understanding of the intentions of the ad and the ability of children to undertake a socio-cognitive or recognition between product placement and understanding the intentions of this type of advertising.
dc.abstract.en | The aim of this study was to examine whether children aged seven and nine years to recognize the form of a custom ad type, product placement, and whether they show understanding of its intentions. Additionally, we studied, occurring relationship between recognition and understanding of advertising and the ability of children to undertake a socio-cognitive.The study involved 49 children aged 7 and 9 years old. It was confirmed that nine years old children better recognize the type of advertising, product placement of seven years old children. Form of audiovisual advertising is better recognized for visual form. Older children have a better understanding of the intentions of product placement, as measured by verbal, whereas the method of non-verbal no differences were noted between the groups. There were no relationship between the understanding of the intentions of the ad and the ability of children to undertake a socio-cognitive or recognition between product placement and understanding the intentions of this type of advertising. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszego badania było sprawdzenie, czy dzieci w wieku siedmiu i dziewięciu lat rozpoznają niestandardową formę reklamy typu lokowanie produktu oraz czy wykazują rozumienie jej intencji. Dodatkowo badano, jakie zachodzą związki pomiędzy rozpoznawaniem i rozumieniem reklamy a zdolnością dzieci do podejmowania perspektywy społeczno-poznawczej.W badaniu wzięło udział 49 dzieci w wieku 7 i 9 lat. Potwierdzono, że dziewięcioletnie dzieci lepiej rozpoznają reklamę typu lokowanie produktu od dzieci siedmioletnich. Forma audiowizualna reklamy jest lepiej rozpoznawana od formy wizualnej. Dzieci starsze wykazują lepsze rozumienie intencji lokowania produktu, mierzone metodą werbalną, natomiast przy metodzie niewerbalnej nie zauważono różnic między grupami. Nie wykazano zależności między rozumieniem intencji reklamy a zdolnością dzieci do podejmowania perspektywy społeczno-poznawczej ani między rozpoznawaniem lokowania produktu a rozumieniem intencji tego typu reklamy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kubicka, Dorota - 129610 | pl |
dc.contributor.author | Marciniak, Agata | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kubicka, Dorota - 129610 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kołodziejczyk, Anna - 129028 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T03:38:43Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T03:38:43Z | |
dc.date.submitted | 2016-10-06 | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-110858-136784 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216820 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | product placement, advertising, children, theory of mind, recognizing advertising, understanding the intentions of advertising | pl |
dc.subject.pl | lokowanie produktu, reklama, dzieci, teorie umysłu, rozpoznawanie reklamy, rozumienie intencji reklamy | pl |
dc.title | Rozpoznanie i rozumienie przez dzieci w późnym dzieciństwie reklam typu lokowanie produktu | pl |
dc.title.alternative | Recognising and understanding product placement by children in their late childhood | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |