Blog jako nowa forma komunikacji. Budowanie tożsamości w nowych mediach, na przykładzie blogów.

master
dc.abstract.enThe master’s thesis concerns creating the identity in the new media, at the specials form as it is the blog.The work has four chapters. In the chapter one, we are analysing the basic words, which are used during whole consideration. We can find here explanation of:•blog•identity•new mediawith its’ meaning, history and using. What’s more we’ll find out the phenomenon of community in the internet. We’ll try to understand it thanks to examples as Nasza-klasa, Facebook and many other, as places where we can create blogs.In the chapter two we’ll develop definition of blog – how many blogs are in the internet, who is writing it, why people decide to write them and what we can find there – it’s only several basic questions important for us. In this chapter we will try to find out answers for these and many more questions.Chapter three, when at last we can connect our knowledge and explanation from previous chapters, we will try to engage the main subject of this work – creating the identity in the internet. How we are doing it and what is dangerous in the internet? In the chapter four, after theoretical digresses we will take practical side of this issue. We will use examples:•anonymous blogs•popular blogs of famous people (like politicians and celebrities)•blogs about fashionThanks to these blogs we will find out how people create their identity in the internet and how important are ways which we use to build it in virtual world.pl
dc.abstract.otherTemat pracy dotyczy budowania wizerunku w nowych mediach, na przykładzie blogów. Praca składa się z czterech rozdziałów.Rozdział pierwszy - analiza podstawowych pojęć. Znajdziemy tu wyjaśnienie najczęściej używanych terminów w pracy: tożsamość, nowe media oraz blog. Oprócz tego dowiemy się czym jest zjawisko społeczności w Internecie. Dzięki przykładom takim jak, portale społecznościowe (Nasza-Klasa, Facebook), oraz platformom pozwalającym na tworzenie blogów, a co za tym idzie blogosfery, poznamy nowe rodzaje społeczności, które na stałe zagościły i rozwijają się w Sieci.Rozdział drugi obejmuje zjawisko blogów i blogosfery. Jaka jest liczba internetowych dzienników, jakie treści zawierają, kim są piszący. Ogólna charakterystyka blogów, pozwoli wgłębić się i zrozumieć ich specyfikę oraz poznać internautów, którzy decydują się na tę formę autoprezentacji. Rozdział trzeci, po połączeniu wiedzy i opisów z poprzednich rozdziałów, będzie poruszał główny temat pracy, czyli budowanie tożsamości w nowych mediach. W jaki sposób tworzymy swoją osobowość, ale też jakie zagrożenia czyhają na nas w Sieci. W rozdziale czwartym, poddam analizie konkretne rodzaje blogów, jakimi są: •blogi szafiarskie•blogi osób znanych (celebrytów, polityków)•blogi osób anonimowychpl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorWilk, Eugeniusz - 132642 pl
dc.contributor.authorNenko, Ewapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerZdrodowska, Magdalena - 182262 pl
dc.contributor.reviewerWilk, Eugeniusz - 132642 pl
dc.date.accessioned2020-07-15T18:16:40Z
dc.date.available2020-07-15T18:16:40Z
dc.date.submitted2011-09-21pl
dc.fieldofstudyfilmoznawstwopl
dc.identifier.apddiploma-59081-31587pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/172912
dc.subject.enBlog, New media, identity, communicationpl
dc.subject.otherBlog, tożsamość, nowe media, komunikacjapl
dc.titleBlog jako nowa forma komunikacji. Budowanie tożsamości w nowych mediach, na przykładzie blogów.pl
dc.title.alternativeBlog as a new form of communication. Creating the identity in new media using blogs.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The master’s thesis concerns creating the identity in the new media, at the specials form as it is the blog.The work has four chapters. In the chapter one, we are analysing the basic words, which are used during whole consideration. We can find here explanation of:•blog•identity•new mediawith its’ meaning, history and using. What’s more we’ll find out the phenomenon of community in the internet. We’ll try to understand it thanks to examples as Nasza-klasa, Facebook and many other, as places where we can create blogs.In the chapter two we’ll develop definition of blog – how many blogs are in the internet, who is writing it, why people decide to write them and what we can find there – it’s only several basic questions important for us. In this chapter we will try to find out answers for these and many more questions.Chapter three, when at last we can connect our knowledge and explanation from previous chapters, we will try to engage the main subject of this work – creating the identity in the internet. How we are doing it and what is dangerous in the internet? In the chapter four, after theoretical digresses we will take practical side of this issue. We will use examples:•anonymous blogs•popular blogs of famous people (like politicians and celebrities)•blogs about fashionThanks to these blogs we will find out how people create their identity in the internet and how important are ways which we use to build it in virtual world.
dc.abstract.otherpl
Temat pracy dotyczy budowania wizerunku w nowych mediach, na przykładzie blogów. Praca składa się z czterech rozdziałów.Rozdział pierwszy - analiza podstawowych pojęć. Znajdziemy tu wyjaśnienie najczęściej używanych terminów w pracy: tożsamość, nowe media oraz blog. Oprócz tego dowiemy się czym jest zjawisko społeczności w Internecie. Dzięki przykładom takim jak, portale społecznościowe (Nasza-Klasa, Facebook), oraz platformom pozwalającym na tworzenie blogów, a co za tym idzie blogosfery, poznamy nowe rodzaje społeczności, które na stałe zagościły i rozwijają się w Sieci.Rozdział drugi obejmuje zjawisko blogów i blogosfery. Jaka jest liczba internetowych dzienników, jakie treści zawierają, kim są piszący. Ogólna charakterystyka blogów, pozwoli wgłębić się i zrozumieć ich specyfikę oraz poznać internautów, którzy decydują się na tę formę autoprezentacji. Rozdział trzeci, po połączeniu wiedzy i opisów z poprzednich rozdziałów, będzie poruszał główny temat pracy, czyli budowanie tożsamości w nowych mediach. W jaki sposób tworzymy swoją osobowość, ale też jakie zagrożenia czyhają na nas w Sieci. W rozdziale czwartym, poddam analizie konkretne rodzaje blogów, jakimi są: •blogi szafiarskie•blogi osób znanych (celebrytów, polityków)•blogi osób anonimowych
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Wilk, Eugeniusz - 132642
dc.contributor.authorpl
Nenko, Ewa
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Zdrodowska, Magdalena - 182262
dc.contributor.reviewerpl
Wilk, Eugeniusz - 132642
dc.date.accessioned
2020-07-15T18:16:40Z
dc.date.available
2020-07-15T18:16:40Z
dc.date.submittedpl
2011-09-21
dc.fieldofstudypl
filmoznawstwo
dc.identifier.apdpl
diploma-59081-31587
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/172912
dc.subject.enpl
Blog, New media, identity, communication
dc.subject.otherpl
Blog, tożsamość, nowe media, komunikacja
dc.titlepl
Blog jako nowa forma komunikacji. Budowanie tożsamości w nowych mediach, na przykładzie blogów.
dc.title.alternativepl
Blog as a new form of communication. Creating the identity in new media using blogs.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
16
Views per month
Views per city
Lublin
4
Krakow
3
Wroclaw
2
Częstochowa
1
Gdynia
1
Poznan
1
Rzeszów
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available