Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
PUBLICZNA INSTYTUCJA KULTURY W RZECZYWISTOŚCI WOLNORYNKOWEJ SZTUKA MARKETINGU PRZEPISEM NA SUKCES OPERY KRAKOWSKIEJ
PUBLIC CULTURAL INSTITUTION ON THE FREE MARKET. ART MARKETING AS A RECIPE OF SUCCESS OF THE OPERA KRAKOWSKA
Instytucja kultury, marketing, zarządzanie, media, Opera Krakowska
The cultural institution, marketing, management, media, Krakow Opera
Zarządzanie to sztuka osiągania celów. Sprawdzone mechanizmy zarządzania mogą przynieść kulturze wiele oszczędności i pożytku. Istotnym elementem w tym procesie jest komunikacja z ludźmi - zarówno na zewnątrz instytucji, jak również wewnątrz niej. Zmieniają się jednak czasy, procesy komunikacji międzyludzkiej, a także trendy technologiczne. Tylko nieliczni menadżerowie i nieliczne instytucje kultury, z reguły na czas krótki mogą owym przemianom sprostać. Stworzenie budżetu i struktury nie jest jedynym filarem funkcjonowania organizacji, istotą jest także stworzenie wizji, zadań, które za pomocą wiedzy, praktyki i intuicji należy realizować. Jednym z ważniejszych elementów tego procesu jest wykorzystywanie narzędzi marketingowych w komunikacji z potencjalnymi odbiorcami - również produktu kulturalnego. To one w istocie mogą przesądzić o sukcesie instytucji. Egzemplifikacją powyższych rozważań jest Oper Krakowska.
Management is the art of achieving goals. Business management mechanisms and tools can bring savings and other benefits to cultural institution. A key point of this process is a communication with people. Communication is important both, outside as and inside the organization. On the other hand, times, interpersonal communication processes, and technology trends are rapidly changing. Few managers and few cultural institutions, can cope with these changes in such short time. Budget planning and organization structure are not the only ones pillars of the organization, the key to success is also creating a vision and tasks, which through knowledge, practice and intuition should be properly implemented. One of the most important elements of this process is the usage of marketing tools in communication with potential customers - including cultural product. They can in fact determine the success of the institution. Exemplification of the foregoing is Krakow Opera.
dc.abstract.en | Management is the art of achieving goals. Business management mechanisms and tools can bring savings and other benefits to cultural institution. A key point of this process is a communication with people. Communication is important both, outside as and inside the organization. On the other hand, times, interpersonal communication processes, and technology trends are rapidly changing. Few managers and few cultural institutions, can cope with these changes in such short time. Budget planning and organization structure are not the only ones pillars of the organization, the key to success is also creating a vision and tasks, which through knowledge, practice and intuition should be properly implemented. One of the most important elements of this process is the usage of marketing tools in communication with potential customers - including cultural product. They can in fact determine the success of the institution. Exemplification of the foregoing is Krakow Opera. | pl |
dc.abstract.pl | Zarządzanie to sztuka osiągania celów. Sprawdzone mechanizmy zarządzania mogą przynieść kulturze wiele oszczędności i pożytku. Istotnym elementem w tym procesie jest komunikacja z ludźmi - zarówno na zewnątrz instytucji, jak również wewnątrz niej. Zmieniają się jednak czasy, procesy komunikacji międzyludzkiej, a także trendy technologiczne. Tylko nieliczni menadżerowie i nieliczne instytucje kultury, z reguły na czas krótki mogą owym przemianom sprostać. Stworzenie budżetu i struktury nie jest jedynym filarem funkcjonowania organizacji, istotą jest także stworzenie wizji, zadań, które za pomocą wiedzy, praktyki i intuicji należy realizować. Jednym z ważniejszych elementów tego procesu jest wykorzystywanie narzędzi marketingowych w komunikacji z potencjalnymi odbiorcami - również produktu kulturalnego. To one w istocie mogą przesądzić o sukcesie instytucji. Egzemplifikacją powyższych rozważań jest Oper Krakowska. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Różycka, Magdalena | pl |
dc.contributor.author | Gaweł, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Różycka, Magdalena | pl |
dc.contributor.reviewer | Handzel, Zbigniew - 128282 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T18:45:26Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T18:45:26Z | |
dc.date.submitted | 2015-10-09 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą i mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-101655-111960 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208641 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | The cultural institution, marketing, management, media, Krakow Opera | pl |
dc.subject.pl | Instytucja kultury, marketing, zarządzanie, media, Opera Krakowska | pl |
dc.title | PUBLICZNA INSTYTUCJA KULTURY W RZECZYWISTOŚCI WOLNORYNKOWEJ SZTUKA MARKETINGU PRZEPISEM NA SUKCES OPERY KRAKOWSKIEJ | pl |
dc.title.alternative | PUBLIC CULTURAL INSTITUTION ON THE FREE MARKET. ART MARKETING AS A RECIPE OF SUCCESS OF THE OPERA KRAKOWSKA | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |