Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zastosowanie real-time marketingu w wybranych przykładach komunikacji politycznej w mediach społecznościowych – analiza grafik na portalu Facebook i badanie opinii użytkowników
The use of real-time marketing in selected examples of political communication in social media – the analysis of the images on Facebook and users’ opinion survey
komunikacja polityczna, media społecznościowe, real-time marketing, marketing, polityka
political communication, social media, real-time marketing, marketing, politics
Głównym celem pracy było zbadanie i opisanie real-time marketingu (RTM) jako metody lub techniki stosowanej w sektorach prywatnych i publicznych. W pracy omówiono zagadnienia związane z komunikacją polityczną, współczesnymi technikami marketingowymi i trendami w mediach społecznościowych. Przeprowadzono badanie ilościowe i jakościowe w oparciu o klucz kategoryzacyjny. Materiał badawczy, na który składały się grafiki opublikowane przez określone polskie partie lub ugrupowania polityczne, został poddany ocenie w celu określenia, czy i które grafiki mogą być zdefiniowane jako RTM lub quasi-RTM. Wnioski z analizy wzbogacono o opinie użytkowników mediów społecznościowych – absolwentów i studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, reklamy i marketingu. Badanie przeprowadzono w formie ankiety internetowej. Uzyskano 141 opinii, które przedstawiono celem pokazania szerszej perspektywy wpływu RTM na użytkowników mediów społecznościowych.
The main aim of the study was to investigate and introduce real-time marketing (RTM) as a method or technique used in private and public spheres. The thesis discusses issues related to political communication, present-day marketing techniques and trends in social media. A quantitative study and a qualitative study based on the categorization key were completed. The research material, consisted of graphics published by the specified Polish political parties or groups, was evaluated to determine which of the graphics could be defined as a RTM or quasi-RTM content. The study was enriched with the opinions of social media users – marketing, journalism, advertisement and social communication studies graduates and students. The research was conducted in a form of an online questionnaire. 141opinions were given and were presented to show a broader perspective on the impact of RTM among social media users.
dc.abstract.en | The main aim of the study was to investigate and introduce real-time marketing (RTM) as a method or technique used in private and public spheres. The thesis discusses issues related to political communication, present-day marketing techniques and trends in social media. A quantitative study and a qualitative study based on the categorization key were completed. The research material, consisted of graphics published by the specified Polish political parties or groups, was evaluated to determine which of the graphics could be defined as a RTM or quasi-RTM content. The study was enriched with the opinions of social media users – marketing, journalism, advertisement and social communication studies graduates and students. The research was conducted in a form of an online questionnaire. 141opinions were given and were presented to show a broader perspective on the impact of RTM among social media users. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem pracy było zbadanie i opisanie real-time marketingu (RTM) jako metody lub techniki stosowanej w sektorach prywatnych i publicznych. W pracy omówiono zagadnienia związane z komunikacją polityczną, współczesnymi technikami marketingowymi i trendami w mediach społecznościowych. Przeprowadzono badanie ilościowe i jakościowe w oparciu o klucz kategoryzacyjny. Materiał badawczy, na który składały się grafiki opublikowane przez określone polskie partie lub ugrupowania polityczne, został poddany ocenie w celu określenia, czy i które grafiki mogą być zdefiniowane jako RTM lub quasi-RTM. Wnioski z analizy wzbogacono o opinie użytkowników mediów społecznościowych – absolwentów i studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, reklamy i marketingu. Badanie przeprowadzono w formie ankiety internetowej. Uzyskano 141 opinii, które przedstawiono celem pokazania szerszej perspektywy wpływu RTM na użytkowników mediów społecznościowych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Klimkiewicz, Beata - 128865 | pl |
dc.contributor.author | Ćwioro, Daria | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Klimkiewicz, Beata - 128865 | pl |
dc.contributor.reviewer | Hess, Agnieszka - 128316 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T08:55:49Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T08:55:49Z | |
dc.date.submitted | 2018-07-10 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-116391-159244 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221687 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | political communication, social media, real-time marketing, marketing, politics | pl |
dc.subject.pl | komunikacja polityczna, media społecznościowe, real-time marketing, marketing, polityka | pl |
dc.title | Zastosowanie real-time marketingu w wybranych przykładach komunikacji politycznej w mediach społecznościowych – analiza grafik na portalu Facebook i badanie opinii użytkowników | pl |
dc.title.alternative | The use of real-time marketing in selected examples of political communication in social media – the analysis of the images on Facebook and users’ opinion survey | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |