Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
,,Make it simple". Wykorzystanie minimalizmu w PR firmy Apple.
,,Make it simple". How minimalism is used in Apple's PR.
Minimalizm, Apple, Public Relations, Branding, Steve Jobs, Wzornictwo Przemysłowe.
Minimalism, Apple, Public Relations, Branding, Steve Jobs, Industrial Design.
Praca ta stanowi studium przypadku firmy Apple w kwestii wykorzystania minimalizmu w Public Relations. Autor stara się odpowiedzieć na pytania; jak zostało to zrobione? W jaki sposób minimalizm przejawia się w produktach firmy Apple oraz jaki miało to wpływ na odbiorców? Jak minimalizm jest postrzegany przez użytkowników internetu?W swojej pracy autor opisuje: początki minimalizmu, jego ewolucję, najważniejszych twórców i proces, w którym został on wykorzystany we wzornictwie przemysłowym. Podkreśla przy tym znaczenie szkoły wzornictwa Bauhaus. Następnie na podstawie analizy treści najpopularniejszych blogów polskich i amerykańskich formułuje ogólna definicję minimalizmu, który jest rodzajem stylu życia. Dalej opisuje historię firmy Apple, skupia się na wpływie Steve Jobsa na postrzeganie marki i jego powiązaniom z minimalizmem. Analizuje przełomowe urządzenia Apple takie jak: Apple II, Macintosh, IPhone, IPod, IMac. Na ich przykładzie wykazuje obecność minimalizmu we wzornictwie firmy, jednocześnie zwraca uwagę na to jaki miały one wpływ na odbiorców. Autor porusza także kwestie kampanii reklamowych Macintosha i IPoda, skupia się przede wszystkim na ich przełomowym charakterze i minimalistycznym wykonaniu. Analizie poddana została również architektura wnętrza firmowych sklepów marki Apple oraz logo. Praca wykazuje specyfikę działań firmy Apple w zakresie public relations, jej konsekwentność i jednolitość. Autor formułuję tezę, według której budowanie wizerunku marki oparte jest na trzech głównych filarach: prostocie, intuicyjności i ekskluzywności. Stwierdza, że to właśnie te cechy stanowią o sile przebicia marki na rynku technologicznym.
This dissertation is a case study of Apple on the use of minimalism in Public Relations. The author tries to answer questions; how was it done? How does minimalism appear in Apple products, and how did it affect the recipients? How is minimalism perceived by Internet users? In his work the author describes: the origins of minimalism, its evolution, the most important creators and the process in which it was implemented in industrial design. It underlines the importance of the Bauhaus design school. Then, based on the analysis of the content of the most popular Polish and American blogs, he formulates the general definition of minimalism, which is a kind of lifestyle. Further describes the history of Apple, focusing on the influence of Steve Jobs and his connections to minimalism. It analyzes breakthrough Apple devices such as Apple II, Macintosh, IPhone, IPod and IMac. These examples demonstrate the presence of minimalism in the design of the company, but at the same time draw attention to the impact they have on the recipients. The author also deals with the advertising issues of Macintosh and IPod, focusing primarily on their breakthrough character and minimalistic performance. The interior architecture of the Apple brand stores and the logo are also analyzed. The work demonstrates the specific nature of Apple's public relations efforts, uniformity and consistency. The author formulates the thesis that building brand image is based on three main pillars: simplicity, intuitiveness and exclusivity. It states that these are the characteristics that give the brand the competitive advantage in the technology market.
dc.abstract.en | This dissertation is a case study of Apple on the use of minimalism in Public Relations. The author tries to answer questions; how was it done? How does minimalism appear in Apple products, and how did it affect the recipients? How is minimalism perceived by Internet users? In his work the author describes: the origins of minimalism, its evolution, the most important creators and the process in which it was implemented in industrial design. It underlines the importance of the Bauhaus design school. Then, based on the analysis of the content of the most popular Polish and American blogs, he formulates the general definition of minimalism, which is a kind of lifestyle. Further describes the history of Apple, focusing on the influence of Steve Jobs and his connections to minimalism. It analyzes breakthrough Apple devices such as Apple II, Macintosh, IPhone, IPod and IMac. These examples demonstrate the presence of minimalism in the design of the company, but at the same time draw attention to the impact they have on the recipients. The author also deals with the advertising issues of Macintosh and IPod, focusing primarily on their breakthrough character and minimalistic performance. The interior architecture of the Apple brand stores and the logo are also analyzed. The work demonstrates the specific nature of Apple's public relations efforts, uniformity and consistency. The author formulates the thesis that building brand image is based on three main pillars: simplicity, intuitiveness and exclusivity. It states that these are the characteristics that give the brand the competitive advantage in the technology market. | pl |
dc.abstract.pl | Praca ta stanowi studium przypadku firmy Apple w kwestii wykorzystania minimalizmu w Public Relations. Autor stara się odpowiedzieć na pytania; jak zostało to zrobione? W jaki sposób minimalizm przejawia się w produktach firmy Apple oraz jaki miało to wpływ na odbiorców? Jak minimalizm jest postrzegany przez użytkowników internetu?W swojej pracy autor opisuje: początki minimalizmu, jego ewolucję, najważniejszych twórców i proces, w którym został on wykorzystany we wzornictwie przemysłowym. Podkreśla przy tym znaczenie szkoły wzornictwa Bauhaus. Następnie na podstawie analizy treści najpopularniejszych blogów polskich i amerykańskich formułuje ogólna definicję minimalizmu, który jest rodzajem stylu życia. Dalej opisuje historię firmy Apple, skupia się na wpływie Steve Jobsa na postrzeganie marki i jego powiązaniom z minimalizmem. Analizuje przełomowe urządzenia Apple takie jak: Apple II, Macintosh, IPhone, IPod, IMac. Na ich przykładzie wykazuje obecność minimalizmu we wzornictwie firmy, jednocześnie zwraca uwagę na to jaki miały one wpływ na odbiorców. Autor porusza także kwestie kampanii reklamowych Macintosha i IPoda, skupia się przede wszystkim na ich przełomowym charakterze i minimalistycznym wykonaniu. Analizie poddana została również architektura wnętrza firmowych sklepów marki Apple oraz logo. Praca wykazuje specyfikę działań firmy Apple w zakresie public relations, jej konsekwentność i jednolitość. Autor formułuję tezę, według której budowanie wizerunku marki oparte jest na trzech głównych filarach: prostocie, intuicyjności i ekskluzywności. Stwierdza, że to właśnie te cechy stanowią o sile przebicia marki na rynku technologicznym. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wordliczek, Łukasz - 132736 | pl |
dc.contributor.author | Smolarek, Cezary | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Wordliczek, Łukasz - 132736 | pl |
dc.contributor.reviewer | Derwich, Karol - 145309 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T12:14:25Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T12:14:25Z | |
dc.date.submitted | 2018-07-02 | pl |
dc.fieldofstudy | amerykanistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-119688-195590 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224669 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Minimalism, Apple, Public Relations, Branding, Steve Jobs, Industrial Design. | pl |
dc.subject.pl | Minimalizm, Apple, Public Relations, Branding, Steve Jobs, Wzornictwo Przemysłowe. | pl |
dc.title | ,,Make it simple". Wykorzystanie minimalizmu w PR firmy Apple. | pl |
dc.title.alternative | ,,Make it simple". How minimalism is used in Apple's PR. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |