Zjawisko celebryctwa na polskim rynku medialnym

licenciate
dc.abstract.enThis study describes the phenomenon of being a celebrity on the modern Polish media. Author presents the evolution of the phenomenon over the years, shows how its currently being implemented in Poland and defines celebrities based on an analysis of the domestic market. The first chapter of this study explains: history of celebrity, definitions of "a celebrity" that have been developed over the years by researchers and the phenomenon of tabloidisation and tabloid press/newspaper. The second chapter describes polish media market – from the Polish People’s Republic to contemporary times. It also includes its own celebrity definitions. The last chapter is dedicated to realisation/implementation of a celebrity – it shows selected figures of polish show-business and an analysis of their celebrity career and their appearance in tabloid press/newspaper and gossip magazines. It considers the consequences of being a celebrity and the limit of privacy disclosure in media. The summary of the study is an attempt to show a new definition of "a celebrity".pl
dc.abstract.plPraca opisuje zjawisko celebryctwa, jakie współcześnie występuje na polskim rynku medialnym. Autorka przedstawia ewolucję zjawiska na przestrzeni lat, ukazuje, jak jest ono realizowane obecnie w Polsce oraz dokonuje własnej kategoryzacji celebrytów na podstawie analizy rodzimego rynku. W pierwszym rozdziale pracy została przedstawiona: historia powstania celebryctwa, definicje "celebryty", jakie były tworzone przez badaczy tematu na przestrzeni lat oraz zjawisko tabloidyzacji i prasy tabloidowej. Drugi rozdział opisuje polski rynek medialny – od okresu PRL-u do współczesności, zawiera także własną kategoryzację celebrytów. Ostatni rozdział jest poświęcony realizacji celebryctwa – przedstawia wybrane postaci polskiego show-businessu i analizę ich kariery celebryckiej, a także ich występowanie w prasie tabloidowej i plotkarskiej. Rozważa także nad konsekwencjami bycia celebrytą i granicami ujawniania prywatności w mediach. Podsumowaniem pracy jest próba nowej definicji "celebryty".pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.contributor.authorJanekowicz, Martynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.contributor.reviewerWawer, Monika - 162152 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T15:13:31Z
dc.date.available2020-07-26T15:13:31Z
dc.date.submitted2015-07-17pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-98246-152414pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205571
dc.languagepolpl
dc.subject.enA phenomenon of a celebrity, a celebritypl
dc.subject.plzjawisko celebryctwa, celebrytapl
dc.titleZjawisko celebryctwa na polskim rynku medialnympl
dc.title.alternativeA phenomenon of a celebrity in polish mediapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This study describes the phenomenon of being a celebrity on the modern Polish media. Author presents the evolution of the phenomenon over the years, shows how its currently being implemented in Poland and defines celebrities based on an analysis of the domestic market. The first chapter of this study explains: history of celebrity, definitions of "a celebrity" that have been developed over the years by researchers and the phenomenon of tabloidisation and tabloid press/newspaper. The second chapter describes polish media market – from the Polish People’s Republic to contemporary times. It also includes its own celebrity definitions. The last chapter is dedicated to realisation/implementation of a celebrity – it shows selected figures of polish show-business and an analysis of their celebrity career and their appearance in tabloid press/newspaper and gossip magazines. It considers the consequences of being a celebrity and the limit of privacy disclosure in media. The summary of the study is an attempt to show a new definition of "a celebrity".
dc.abstract.plpl
Praca opisuje zjawisko celebryctwa, jakie współcześnie występuje na polskim rynku medialnym. Autorka przedstawia ewolucję zjawiska na przestrzeni lat, ukazuje, jak jest ono realizowane obecnie w Polsce oraz dokonuje własnej kategoryzacji celebrytów na podstawie analizy rodzimego rynku. W pierwszym rozdziale pracy została przedstawiona: historia powstania celebryctwa, definicje "celebryty", jakie były tworzone przez badaczy tematu na przestrzeni lat oraz zjawisko tabloidyzacji i prasy tabloidowej. Drugi rozdział opisuje polski rynek medialny – od okresu PRL-u do współczesności, zawiera także własną kategoryzację celebrytów. Ostatni rozdział jest poświęcony realizacji celebryctwa – przedstawia wybrane postaci polskiego show-businessu i analizę ich kariery celebryckiej, a także ich występowanie w prasie tabloidowej i plotkarskiej. Rozważa także nad konsekwencjami bycia celebrytą i granicami ujawniania prywatności w mediach. Podsumowaniem pracy jest próba nowej definicji "celebryty".
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.contributor.authorpl
Janekowicz, Martyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.contributor.reviewerpl
Wawer, Monika - 162152
dc.date.accessioned
2020-07-26T15:13:31Z
dc.date.available
2020-07-26T15:13:31Z
dc.date.submittedpl
2015-07-17
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-98246-152414
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205571
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
A phenomenon of a celebrity, a celebrity
dc.subject.plpl
zjawisko celebryctwa, celebryta
dc.titlepl
Zjawisko celebryctwa na polskim rynku medialnym
dc.title.alternativepl
A phenomenon of a celebrity in polish media
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
69
Views per month
Views per city
Warsaw
17
Krakow
11
Bialystok
5
Katowice
5
Torun
4
Wroclaw
3
Bielany Wroclawskie
2
Dublin
2
Poznan
2
Brzezno
1

No access

No Thumbnail Available