Die Vielfalt der Komponenten der Tertiärsprachendidaktik und des DaFnE-Konzepts in den deutschen und polnischen DaF-Lehrbüchern für den Anfängerunterricht

master
dc.abstract.enThe following Master's thesis deals with the diversity of the components of the Tertiary Language Learning and the DaFnE-concept in the German and Polish DaF-textbooks for beginners. In the first part of the thesis, the theoretical foundations of Tertiary Language Learning and the DaFnE-concept were discussed. In the second part, the chosen textbooks with DaFnE-components were analyzed. Finally, the own lesson was presented. The lesson was conceived according to the principles of the Tertiary Language Learning and the DaFnE-concept.pl
dc.abstract.otherFolgende Magisterarbeit handelt von der Vielfalt der Komponenten der Tertiärsprachendidaktik und des DaFnE-Konzepts in den deutschen und polnischen DaF-Lehrbüchern für den Anfängerunterricht. Im ersten Teil der Arbeit wurden die theoretischen Grundlagen der Tertiärsprachendidaktik und des DaFnE-Konzepts besprochen. Im zweiten Teil analysierte man die gewählten Lehrbücher, die die DaFnE-Komponenten anthalten. Zum Schluss wurde auch der eigene Unterrichtsentwurf präsentiert, der nach den Prinzipien der Tertiärsprachendidaktik und des DaFnE-Konzepts konzipiert wurde.pl
dc.abstract.plTematem pracy magisterskiej jest różnorodność komponentów dydaktyki języków tercjalnych i DaFnE w niemieckich i polskich podręcznikach do nauki języka niemieckiego na poziomie A1. W pierwszej części pracy omówione zostały podstawy teoretyczne dydaktyki języków tercjalnych i DaFnE. W drugiej części zanalizowano wybrane podręczniki, które zawierają komponenty DaFnE. Na końcu pracy zamieszczony został także własny scenariusz lekcji, który stworzony został w oparciu o zasady dydaktyki języków tercjalnych i DaFnE.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorChromik, Grzegorz - 127553 pl
dc.contributor.authorNizio, Sabinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerFeret, Andrzejpl
dc.contributor.reviewerChromik, Grzegorz - 127553 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T08:04:09Z
dc.date.available2020-07-27T08:04:09Z
dc.date.submitted2017-06-30pl
dc.fieldofstudyfilologia germańskapl
dc.identifier.apddiploma-115570-142217pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/220913
dc.languagegerpl
dc.subject.enDaFnE, multilingualism, FREPA (REPA), textbookpl
dc.subject.otherDaFnE, Mehrsprachigkeit, FREPA (REPA), Lehrbuchpl
dc.subject.plDaFnE, wielojęzyczność, FREPA (REPA), podręcznikpl
dc.titleDie Vielfalt der Komponenten der Tertiärsprachendidaktik und des DaFnE-Konzepts in den deutschen und polnischen DaF-Lehrbüchern für den Anfängerunterrichtpl
dc.title.alternativeRóżnorodność komponentów dydaktyki języków tercjalnych i DaFnE w niemieckich i polskich podręcznikach do nauki języka niemieckiego na poziomie A1pl
dc.title.alternativeThe diversity of the components of the Tertiary Language Learning and the DaFnE-concept in the German and Polish DaF-textbooks for beginnerspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The following Master's thesis deals with the diversity of the components of the Tertiary Language Learning and the DaFnE-concept in the German and Polish DaF-textbooks for beginners. In the first part of the thesis, the theoretical foundations of Tertiary Language Learning and the DaFnE-concept were discussed. In the second part, the chosen textbooks with DaFnE-components were analyzed. Finally, the own lesson was presented. The lesson was conceived according to the principles of the Tertiary Language Learning and the DaFnE-concept.
dc.abstract.otherpl
Folgende Magisterarbeit handelt von der Vielfalt der Komponenten der Tertiärsprachendidaktik und des DaFnE-Konzepts in den deutschen und polnischen DaF-Lehrbüchern für den Anfängerunterricht. Im ersten Teil der Arbeit wurden die theoretischen Grundlagen der Tertiärsprachendidaktik und des DaFnE-Konzepts besprochen. Im zweiten Teil analysierte man die gewählten Lehrbücher, die die DaFnE-Komponenten anthalten. Zum Schluss wurde auch der eigene Unterrichtsentwurf präsentiert, der nach den Prinzipien der Tertiärsprachendidaktik und des DaFnE-Konzepts konzipiert wurde.
dc.abstract.plpl
Tematem pracy magisterskiej jest różnorodność komponentów dydaktyki języków tercjalnych i DaFnE w niemieckich i polskich podręcznikach do nauki języka niemieckiego na poziomie A1. W pierwszej części pracy omówione zostały podstawy teoretyczne dydaktyki języków tercjalnych i DaFnE. W drugiej części zanalizowano wybrane podręczniki, które zawierają komponenty DaFnE. Na końcu pracy zamieszczony został także własny scenariusz lekcji, który stworzony został w oparciu o zasady dydaktyki języków tercjalnych i DaFnE.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Chromik, Grzegorz - 127553
dc.contributor.authorpl
Nizio, Sabina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Feret, Andrzej
dc.contributor.reviewerpl
Chromik, Grzegorz - 127553
dc.date.accessioned
2020-07-27T08:04:09Z
dc.date.available
2020-07-27T08:04:09Z
dc.date.submittedpl
2017-06-30
dc.fieldofstudypl
filologia germańska
dc.identifier.apdpl
diploma-115570-142217
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/220913
dc.languagepl
ger
dc.subject.enpl
DaFnE, multilingualism, FREPA (REPA), textbook
dc.subject.otherpl
DaFnE, Mehrsprachigkeit, FREPA (REPA), Lehrbuch
dc.subject.plpl
DaFnE, wielojęzyczność, FREPA (REPA), podręcznik
dc.titlepl
Die Vielfalt der Komponenten der Tertiärsprachendidaktik und des DaFnE-Konzepts in den deutschen und polnischen DaF-Lehrbüchern für den Anfängerunterricht
dc.title.alternativepl
Różnorodność komponentów dydaktyki języków tercjalnych i DaFnE w niemieckich i polskich podręcznikach do nauki języka niemieckiego na poziomie A1
dc.title.alternativepl
The diversity of the components of the Tertiary Language Learning and the DaFnE-concept in the German and Polish DaF-textbooks for beginners
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
14
Views per month
Views per city
Göttingen
4
Jena
2
Wroclaw
2
Dublin
1
Zbaszyn
1
Żyrardów
1

No access

No Thumbnail Available