Endogeniczne uwarunkowania crowdsourcingu

2017
journal article
article
dc.abstract.enMore and more often organisations reach for solutions which enable them entering into interactions with virtual communities. One of them is crowdsourcing, which is a means of solving problems using collective intelligence of the Internet communities. This, however, requires from the organisation knowledge of the factors that condition obtaining of benefits from crowdsourcing and foster intensification of the process alone and its results. Identifying of the internal factors of crowdsourcing seems to be an interesting subject, which requires exploration. The literature related to this subject is fragmentary and dispersed. The aim of the article is attempting to identify the internal conditions of crowdsourcing. The article was written based on a literature review. The results of the conducted research indicate that the factors include three levels: process, employee, and organisation.pl
dc.abstract.plOrganizacje coraz częściej sięgają po rozwiązania, które pozwalają im na wchodzenie w interakcje ze społecznościami wirtualnymi. Jednym z nich jest crowdsourcing, czyli sposób rozwiązywania problemów przy wykorzystaniu zbiorowej inteligencji społeczności internetowych. Wymaga to jednak od organizacji znajomości czynników, które warunkują uzyskiwanie korzyści z crowdsourcingu oraz sprzyjają intensyfikowaniu samego procesu i jego rezultatów. Identyfikacja wewnętrznych czynników crowdsourcingu wydaje się być ciekawym tematem, wymagającym eksploracji. Literatura w tym zakresie jest fragmentaryczna i rozproszona. Celem artykułu będzie próba identyfikacji wewnętrznych uwarunkowań crowdsourcingu. Artykuł powstał na podstawie przeglądu literatury. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że czynniki obejmują trzy poziomy: procesu, pracownika oraz organizacji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Spraw Publicznychpl
dc.contributor.authorLenart-Gansiniec, Regina - 352404 pl
dc.date.accession2018-03-01pl
dc.date.accessioned2018-03-02T08:51:43Z
dc.date.available2018-03-02T08:51:43Z
dc.date.issued2017pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 52-54pl
dc.description.number48, cz. 2pl
dc.description.physical45-54pl
dc.description.publication0,6pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.doi10.18276/sip.2017.48/2-04pl
dc.identifier.eissn2300-4096pl
dc.identifier.issn2080-4881pl
dc.identifier.issn2450-7733pl
dc.identifier.projectROD UJ / Ppl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/50985
dc.identifier.weblinkhttps://wnus.edu.pl/sip/pl/issue/364/article/6226/pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-SA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.encrowdsourcingpl
dc.subject.enendogenic determinantspl
dc.subject.plcrowdsourcingpl
dc.subject.pluwarunkowania endogenicznepl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleEndogeniczne uwarunkowania crowdsourcingupl
dc.title.alternativeEndogenic determinants of crowdsourcingpl
dc.title.journalStudia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzaniapl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
More and more often organisations reach for solutions which enable them entering into interactions with virtual communities. One of them is crowdsourcing, which is a means of solving problems using collective intelligence of the Internet communities. This, however, requires from the organisation knowledge of the factors that condition obtaining of benefits from crowdsourcing and foster intensification of the process alone and its results. Identifying of the internal factors of crowdsourcing seems to be an interesting subject, which requires exploration. The literature related to this subject is fragmentary and dispersed. The aim of the article is attempting to identify the internal conditions of crowdsourcing. The article was written based on a literature review. The results of the conducted research indicate that the factors include three levels: process, employee, and organisation.
dc.abstract.plpl
Organizacje coraz częściej sięgają po rozwiązania, które pozwalają im na wchodzenie w interakcje ze społecznościami wirtualnymi. Jednym z nich jest crowdsourcing, czyli sposób rozwiązywania problemów przy wykorzystaniu zbiorowej inteligencji społeczności internetowych. Wymaga to jednak od organizacji znajomości czynników, które warunkują uzyskiwanie korzyści z crowdsourcingu oraz sprzyjają intensyfikowaniu samego procesu i jego rezultatów. Identyfikacja wewnętrznych czynników crowdsourcingu wydaje się być ciekawym tematem, wymagającym eksploracji. Literatura w tym zakresie jest fragmentaryczna i rozproszona. Celem artykułu będzie próba identyfikacji wewnętrznych uwarunkowań crowdsourcingu. Artykuł powstał na podstawie przeglądu literatury. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że czynniki obejmują trzy poziomy: procesu, pracownika oraz organizacji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Spraw Publicznych
dc.contributor.authorpl
Lenart-Gansiniec, Regina - 352404
dc.date.accessionpl
2018-03-01
dc.date.accessioned
2018-03-02T08:51:43Z
dc.date.available
2018-03-02T08:51:43Z
dc.date.issuedpl
2017
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 52-54
dc.description.numberpl
48, cz. 2
dc.description.physicalpl
45-54
dc.description.publicationpl
0,6
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.doipl
10.18276/sip.2017.48/2-04
dc.identifier.eissnpl
2300-4096
dc.identifier.issnpl
2080-4881
dc.identifier.issnpl
2450-7733
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / P
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/50985
dc.identifier.weblinkpl
https://wnus.edu.pl/sip/pl/issue/364/article/6226/
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-SA
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
crowdsourcing
dc.subject.enpl
endogenic determinants
dc.subject.plpl
crowdsourcing
dc.subject.plpl
uwarunkowania endogeniczne
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Endogeniczne uwarunkowania crowdsourcingu
dc.title.alternativepl
Endogenic determinants of crowdsourcing
dc.title.journalpl
Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
0
Views per month
Downloads
lenart-gansiniec_endogeniczne_uwarunkowania_crowdsourcingu_2017.pdf
5
lenart-gansiniec_endogeniczne_uwarunkowania_crowdsourcingu_2017.odt
2